Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Ποιός ήταν πραγματικά ο Ιησούς; Εμείς σήμερα μπορούμε να τον μιμηθούμε;

Μάρκ. 8/η':27 Και εξήλθεν ο Ιησούς και οι μαθηταί αυτού εις τας κώμας της Καισαρείας Φιλίππου· και καθ' οδόν ηρώτα τους μαθητάς αυτού, λέγων προς αυτούς· Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι ότι είμαι;
 

Η ερώτηση αυτή είναι διαχρονική και έχει προβληματίσει δισεκατομμύρια ανθρώπους, όλους αυτούς τους αιώνες. Προ ημερών, δισεκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη μας, γιόρτασαν με τόση περίτεχνη λαμπρότητα τα γενέθλια του Χριστού. Εντούτοις, πόσοι στην πραγματικότητα γνωρίζουν ποιός ήταν πραγματικά ο Ιησούς Χριστός; Όμως, αυτοί που γιόρτασαν τα γενέθλια στο όνομα του, τα επιδοκιμάζει ο Κύριος και ο Πατέρας του;

ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΦΤΙΑΞΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΧΡΙΣΤΌ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙ
Κάποιοι τον θέλουν έναν ευλαβή Ιουδαίο, που έζησε τον 1ο αιώνα. Άλλοι λένε πως ήταν υπερασπιστής των φτωχών. Κάποιοι άλλοι τον θεωρούν ότι ήταν ένας επαναστάτης. Και, αν πάμε στις εκκλησίες του λεγόμενου Χριστιανικού κόσμου, τον παρουσιάζουν με πολλούς και διάφορους τρόπους.


Εμείς ποιά εικόνα έχουμε για τον Κύριο μας Ιησού Χριστό; Μερικοί λόγιοι εξακολουθούν να ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς ήταν ένας εσχατολογικός Ιουδαίος προφήτης, ο οποίος καλούσε τους άλλους σε μετάνοια. Ωστόσο, αποφεύγουν να τον αποκαλούν Υιό του Θεού, Μεσσία, Λυτρωτή. Από αυτούς οι περισσότεροι αμφισβητούν την ουράνια προέλευση του, καθώς και την ανάσταση του. Ένα περιοδικό,  <<Η Θεολογία Σήμερα>>, λέγει: “Θεωρούν τον Ιησού κυνικό( δηλαδή αναιδή), περιπλανώμενο σοφό, χωρικό μυστικιστή, οργανωτή κοινωνικού συνόλου, χίπη, ποιητή που αντιδρούσε στο κατεστημένο, έξυπνο προβοκάτορα, ο οποίος διακήρυττε τις σκέψεις του καθώς τριγυρνούσε ανάμεσα στα ταραγμένα φτωχά και ασταθή από κοινωνική άποψη χωριά της οπισθοδρομικής Παλαιστίνης.” Άλλοι, τον θεωρούν μαύρο τον Κύριο, που ξεπροβάλλει μέσα από τη μουσική ΡΑΠ.

Όμως, έτσι τον παρουσιάζουν οι Άγιες Γραφές και η Ιερή Καινή Διαθήκη; Αυτός ήταν ο ενδοξασμένος Ιησούς; Όχι βέβαια! Ας ακούσουμε δύο πραγματικά διακεκριμένα πρόσωπα, τί έχουν να μας πουν για τον Ιησού. Ο πρώτος είναι ο στρατηγός Ναπολέων Βοναπάρτης, ο οποίος έλεγε: “Ο Ιησούς Χριστός επηρεάζει και διατάζει τους υπηκόους του χωρίς την ορατή και σωματική παρουσία του. Με τις δυναμικές διδασκαλίες του και με τον τρόπο της ζωής του που ήταν σε αρμονία με αυτές, επηρεάζει δραστικά δισεκατομμύρια ζωές εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια.” Ο δεύτερος είναι ένας Ινδουιστής διανοητής, ο Μαχάτμα Γκάντι, είπε αυτός: “Αγαπώ το Χριστό, αλλά περιφρονώ τους Χριστιανούς γιατί δεν ζουν με τον τρόπο που έζησε ο Χριστός. Οι διδασκαλίες και ο τρόπος ζωής του, καταδικάζουν τις πράξεις τους.”

ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΗΤΑΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ;
Βεβαίως και είναι ζωτικής σημασίας η ερώτηση αυτή. Γιατί; Ο ίδιος ο Ιησούς προσευχόμενος στον Πατέρα, λέει για αυτό ακριβώς:

Ιωάν. 17/ιζ':3 Αύτη δε είναι η αιώνιος ζωή, το να γνωρίζωσι σε τον μόνον αληθινόν Θεόν και τον οποίον απέστειλας Ιησούν Χριστόν.
Και επίσης, στο κατά Ιωάννη ευαγγέλιο 3:36:

Ιωάν. 3/γ':36 Όστις πιστεύει εις τον Υιόν έχει ζωήν αιώνιον· όστις όμως απειθεί εις τον Υιόν δεν θέλει ιδεί ζωήν, αλλ' η οργή του Θεού μένει επάνω αυτού.
Αφού έμαθε από τους αποστόλους του ποιά ήταν η άποψη των ανθρώπων γι' αυτόν, ο Ιησούς τους ρώτησε:

Ματθ. 16/ις':15-17 Λέγει προς αυτούς· Αλλά σεις τίνα με λέγετε ότι είμαι; Και αποκριθείς ο Σίμων Πέτρος είπε· Συ είσαι ο Χριστός ο Υιός του Θεού του ζώντος. Και αποκριθείς ο Ιησούς είπε προς αυτόν· Μακάριος είσαι, Σίμων, υιέ του Ιωνά, διότι σαρξ και αίμα δεν σοι απεκάλυψε τούτο, αλλ' ο Πατήρ μου ο εν τοις ουρανοίς.
Ιωάν. 1/α':50 Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν· Επειδή σοι είπον· είδόν σε υποκάτω της συκής, πιστεύεις; μεγαλήτερα τούτων θέλεις ιδεί.
Ο αληθινός Ιησούς, δεν αποκαλύπτεται στα βιβλία που γράφουν οι σύγχρονοι λόγιοι, ούτε οι διάφορες σύγχρονες εκκλησίες του κατ' όνομα χριστιανικού κόσμου όπου εκεί οργιάζει η παράδοση και η σύγχυση. Στο δικό σας αντίτυπο της Αγίας Γραφής, εκεί θα αποκαλυφθεί ο Ιησούς Χριστός! Σ' αυτό, λέει ο Κύριος Ιησούς:

Ιωάν. 17/ιζ':17 Αγίασον αυτούς εν τη αληθεία σου· ο λόγος ο ιδικός σου είναι αλήθεια.
Εκεί λοιπόν, όταν σκύψουμε στην Αγία Γραφή, αποκαλύπτεται ο Ιησούς, ο μονογενής Υιός του Θεού, πρωτότοκος όλης της δημιουργίας, ο οποίος είναι η εικόνα του Θεού, πρωτότοκος πάσης κτίσεως.
Κολ. 1/α':15 όστις είναι εικών του Θεού του αοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως,
Πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, μετέφερε ο Θεός τη ζωή του σε μία παρθένα Ιουδαία.
Ιωάν. 1/α':14 Και ο Λόγος έγεινε σαρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά του Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας.
Πώς;

Ματθ. 1/α':18 Του δε Ιησού Χριστού η γέννησις ούτως ήτο. Αφού ηρραβωνίσθη η μήτηρ αυτού Μαρία μετά του Ιωσήφ, πριν συνέλθωσιν, ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου.
Εβρ. 1/α':3 όστις ων απαύγασμα της δόξης και χαρακτήρ της υποστάσεως αυτού, και βαστάζων τα πάντα με τον λόγον της δυνάμεως αυτού, αφού δι' εαυτού έκαμε καθαρισμόν των αμαρτιών ημών, εκάθησεν εν δεξιά της μεγαλωσύνης εν υψηλοίς,
Επομένως, δεν είναι ένας απλός καλός άνθρωπος ο Ιησούς. Ήταν η πιστή αντανάκλαση της ποιο όμορφης προσωπικότητος στο σύμπαν, του Πατέρα Γιαχβέ.

Όταν ήταν εδώ, φρόντιζε στοργικά τις ανάγκες των καταπιεσμένων, θεράπευε αρρώστους, τάϊζε , στήριζε, ανάσταινε. Τί κήρυττε όμως; Εκείνος διακήρυττε τη Βασιλεία του Θεού ως τη μόνη ελπίδα για τους βασανισμένους ανθρώπους και εκπαίδευε και τους μαθητές του να κάνουν το ίδιο στο έργο κηρύγματος.
Ματθ. 4/δ':17 Από τότε ήρχισεν ο Ιησούς να κηρύττη και να λέγη· Μετανοείτε διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών. Ματθ. 10/ι':5-7 , 28/κη':19-20.
Στις 14 Νισσάν, συνελήφθη, δικάστηκε και καταδικάστηκε ως βλάσφημος έναντι του Θεού. Ο θάνατος του φέρνει το λύτρο για όλη την αμαρτωλή οικογένεια του Αδάμ και ανοίγει το δρόμο σε όσους ασκούν πίστη στον Κύριο Ιησού. Στις 16 Νισσάν ανασταίνεται ο Κύριος και μετά από σαράντα ημέρες, ανεβαίνει στον Πατέρα για να καταθέσει τη λυτρωτική αξία της τέλειας ανθρώπινης ζωής του και να λάβει παρά τον Πατέρα τη Βασιλεία.

Εφεσ. 1/α':20-22 την οποίαν ενήργησεν εν τω Χριστώ, αναστήσας αυτόν εκ νεκρών, και εκάθισεν εκ δεξιών αυτού εν τοις επουρανίοις, υπεράνω πάσης αρχής και εξουσίας και δυνάμεως και κυριότητος και παντός ονόματος ονομαζομένου ου μόνον εν τω αιώνι τούτω, αλλά και εν τω μέλλοντι· και πάντα υπέταξεν υπό τους πόδας αυτού, και έδωκεν αυτόν κεφαλήν υπεράνω πάντων εις την εκκλησίαν,
Πλέον, ως αναστημένος, δοξασμένος και διορισμένος Βασιλιάς, έχει την πλήρη εξουσία να πραγματοποιήσει τον αρχικό σκοπό του Θεού για τον άνθρωπο.

Ησ. 9/θ':6 Διότι παιδίον εγεννήθη εις ημάς, υιός εδόθη εις ημάς· και η εξουσία θέλει είσθαι επί τον ώμον αυτού· και το όνομα αυτού θέλει καλεσθή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης.
Λουκ. 1/α':31-33 Και ιδού, θέλεις συλλάβει εν γαστρί και θέλεις γεννήσει υιόν και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν. Ούτος θέλει είσθαι μέγας και Υιός Υψίστου θέλει ονομασθή, και θέλει δώσει εις αυτόν Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαβίδ του πατρός αυτού, και θέλει βασιλεύσει επί τον οίκον του Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού δεν θέλει είσθαι τέλος.

ΟΣΙΟΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ
Αρχικά, πώς ο Χριστός απέδειξε την οσιότητα του στον Πατέρα; Ήταν πολύ προσεκτικός στο να λέει και να κάνει ακριβώς το θέλημα του Πατέρα του. Δεν έλεγε ποτέ δικές του επινοήσεις. Ας πάμε νοερώς εκεί στην έρημο, για να δούμε τη δοκιμασία που είχε με τον διάβολο. Ματθ. 4/δ' κεφάλαιο. Μετά από αυτή την εμπειρία που είχε, αποκρίθηκε ο Ιησούς και είπε τα λόγια που υπάρχουν στο:
Ιωάν. 5/ε':19 Απεκρίθη λοιπόν ο Ιησούς και είπε προς αυτούς· Αληθώς, αληθώς σας λέγω, δεν δύναται ο Υιός να πράττη ουδέν αφ' εαυτού, εάν δεν βλέπη τον Πατέρα πράττοντα τούτο· επειδή όσα εκείνος πράττει, ταύτα και ο Υιός πράττει ομοίως.
Ιωαν. 6/ς':38
Ιωάν. 7/ζ':16-17 Απεκρίθη προς αυτούς ο Ιησούς και είπεν· Η ιδική μου διδαχή δεν είναι εμού, αλλά του πέμψαντός με. Εάν τις θέλη να κάμη το θέλημα αυτού, θέλει γνωρίσει περί της διδαχής, αν ήναι εκ του Θεού ή αν εγώ λαλώ απ' εμαυτού.
Έτσι και εμείς μπορούμε να είμαστε πιστοί στο Θεό και να μιμούμαστε τον Κύριο Ιησού. Πώς; Όταν πιστεύουμε ό,τι είναι γεγραμμένο και λέμε το αυτό.

1Κορ. 4/δ':6β ... διά να μάθητε διά του παραδείγματος ημών να μη φρονήτε υπέρ ό,τι είναι γεγραμμένον, διά να μη επαίρησθε εις υπέρ του ενός κατά του άλλου.
Πράξ. 17/ιζ':10 Οι δε αδελφοί ευθύς διά της νυκτός εξέπεμψαν τον τε Παύλον και τον Σίλαν εις Βέροιαν, οίτινες ελθόντες υπήγον εις την συναγωγήν των Ιουδαίων.
1Κορ. 4/δ':16 Σας παρακαλώ, λοιπόν, γίνεσθε μιμηταί μου.
1Κορ. 11/ια':1 Μιμηταί μου γίνεσθε, καθώς και εγώ του Χριστού.
Φιλ. 3/γ':17 Αδελφοί, συμμιμηταί μου γίνεσθε και παρατηρείτε τους όσοι περιπατούσιν ούτω, καθώς έχετε τύπον ημάς.
Σε τί να γίνουμε συμμιμητές; Ασφαλώς στην πίστη. Και, φυσικά για να κάνουμε έτσι, πρέπει να έχουμε ακριβή γνώση και πληροφορία από το Λόγο του Θεού. Το λέμε αυτό, γιατί αυτού του είδους η πίστη είναι υπό εξαφάνιση. Αυτή η ανάγκη αναγνωρίστηκε από τους πρώτους αποστόλους, γιατί είπαν στον Κύριο: “Αύξησε μας την πίστη”. Και ακριβώς λίγο πριν την δεύτερη έλευση του Κυρίου, θα υπήρχε δυσκολία στην αληθινή πίστη. Αυτό αναγνώρισε ο Κύριος Ιησούς και είπε:

Λουκ. 18/ιη':8 σας λέγω ότι θέλει κάμει την εκδίκησιν αυτών ταχέως. Πλην ο Υιός του ανθρώπου, όταν έλθη, άρα γε θέλει ευρεί την πίστιν επί της γης;

ΠΟΤΕ Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΑΙ;
Ο λόγος του Θεού μας πληροφορεί:
Ιακ. 1/α':25 Όστις όμως εγκύψη εις τον τέλειον νόμον της ελευθερίας και επιμείνη εις αυτόν, ούτος γενόμενος ουχί ακροατής επιλήσμων, αλλ' εκτελεστής έργου, ούτος θέλει είσθαι μακάριος εις την εκτέλεσιν αυτού.
Επομένως, εδώ έχουμε το νόμο της ελευθερίας και ο νόμος αυτός είναι τέλειος, επειδή έχει ως επένδυση την αγάπη. Αυτός ο νόμος έχει καταργήσει όλον τον νομικισμό και τα πρέπει που κυριαρχούσαν στην παλιά οικονομία. Τώρα, έχουμε το νόμο της αγάπης, το νόμο του Χριστού. Τώρα, έχουν μείνει οι αρχές του Θεού, ο νόμος της αγάπης και της ελευθερίας. Αυτά τα αισθήματα κυριαρχούσαν μέσα στην καρδιά του Κυρίου Ιησού Χριστού. Ας ακούσουμε πώς τα εκφράζει ο Κύριος Ιησούς:

Μάρκ. 6/ς':34 Εξελθών δε ο Ιησούς, είδε πολύν όχλον και εσπλαγχνίσθη δι' αυτούς, επειδή ήσαν ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα, και ήρχισε να διδάσκη αυτούς πολλά.
Έτσι, το ίδιο πνεύμα διακατείχε και τον απόστολο Παύλο, ο οποίος έλεγε:
1Κορ. 9/θ':16 Διότι εάν κηρύττω το ευαγγέλιον, δεν είναι εις εμέ καύχημα· επειδή ανάγκη επίκειται εις εμέ· ουαί δε είναι εις εμέ εάν δεν κηρύττω·
1Θεσ. 1/α':6 Και σεις εγείνετε μιμηταί ημών και του Κυρίου, δεχθέντες τον λόγον εν μέσω πολλής θλίψεως μετά χαράς Πνεύματος Αγίου,
Εμείς τώρα, πώς βλέπουμε τους ανθρώπους που σπαράσσονται από τα προβλήματα; Τώρα οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να ακούσουν το ευαγγέλιο της σωτηρίας. Τώρα είναι καιρός ευπρόσδεκτος και ημέρα σωτηρίας.
Ματθ. 9/θ':36-38 Ιδών δε τους όχλους, εσπλαγχνίσθη δι' αυτούς, διότι ήσαν εκλελυμένοι και εσκορπισμένοι ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα. Τότε λέγει προς τους μαθητάς αυτού· Ο μεν θερισμός πολύς, οι δε εργάται ολίγοι· παρακαλέσατε λοιπόν τον κύριον του θερισμού, διά να αποστείλη εργάτας εις τον θερισμόν αυτού.
Ματθ. 28/κη':18-20
Ας υπακούσουμε στη φωνή του Κυρίου μας και πάμε να κάνουμε μαθητές. Τότε και τους εαυτούς μας θα σώσουμε αλλά και αυτούς που μας ακούνε.
1Πέτ. 2/β':9 σεις όμως είσθε γένος εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον, λαός τον οποίον απέκτησεν ο Θεός, διά να εξαγγείλητε τας αρετάς εκείνου, όστις σας εκάλεσεν εκ του σκότους εις το θαυμαστόν αυτού φώς·
Αποκ. 2/β':19 Εξεύρω τα έργα σου και την αγάπην και την διακονίαν και την πίστιν και την υπομονήν σου και τα έργα σου και τα έσχατα, ότι είναι πλειότερα των πρώτων.

Επομένως, εδώ δείχνει αγάπη, υπομονή, πίστη, έργα!